alla kategorier

Alla Kategorier



fordon
hemmet
bostad
elektronik
fritid & hobby
jobb
affärsverksamhet
övrigt
Tjänster

Volkswagen - 2 unika Baggar

Volkswagen - 2 unika Baggar
TVÅ UNIKA BAGGAR SÄLJES

På grund av många andra projekt som kräver vår tid, så säljer vi våra två VW-baggar, en fin pärlvit originalare från 1961 och ett ”projekt” med blandade godisdelar; platta och ID 1970. Taksänkt för att bli en läcker ”cal-looker”. Helst ser vi att någon entusiast tar sig an våra ögonstenar.

Katarina säljer sin Bagge LIM 113 helt i originalutförande från 1961. Pärlvit.
Den är i ett mycket bra bruksskick, ingen rost. "Den sista 50-talaren". Utbytesmotorn på 34 hkr sedan 1963. Bytt från 30 hkr Bil & Buss i Falun som sålde bilen ny, det var en del av leveransen -så som man gjorde då. 7730 mil totalt.
Rätt fram-blinkers - smala med vitt glas, och rätt baklysen - små, och bara i rött. 6V system. Soppakran. Stora fälgcirkeln 5 bult.
Bromsarna behöver åtgärdas runt om på den. Ledningarna är slut.
Och ett nytt 6V batteri behöver sättas i. Annars är den helt OK.
Amerika kofångare fram och bak, ögonlock, eker ”snobbringar” på fälgarna, takräcke mm. En enda besiktning att göra. Skattefri redan nu.

JanÅke säljer sitt Lowrider eller Cal-Looker som ett rullande Bagge-projekt + delar.
Det finns såklart papper på Bygget. Den är inregistrerad som 1970 års modell med 1600 motor.
Bottenplattan är från 1970 liksom identiteten. Växellåda och bakvagn är från 1974, dvs. fyrledad och högt utväxlad.
Karossen är från 1956, taksänkt med 5 eller 7 cm (har glömt vilket, men ganska lagom och snyggt gjort) rakade sid- och dropplister. Tänkt för att ha bakvända ”suicide” dörrar, men har vanliga nu, utan ventilations fönster. Hål för "flipparna" i dörrstolpen. Bakluckan utvikt upptill för ventilation.
Taket är från 1950, split window med det stora soltaket. Sista besiktningen om 2 år! Skattefri redan nu.

En stor hög med "omöjliga att hitta" delar följer med på köpet, både gamla, nya och special fixade, t ex;
50-tals 2 ekers ratt - Batwing, solskydd av svart bakelit, stora tanklocket, flera kofångare, olika dörrhandtag, sidoflippar (körriktningsvisare från 50-talet), olika lampor för runt om, prästnäsan från 50, komplett ställning med mekanism till soltaket (utan vinyl).
Bra 1600-motor från 70-talet, från en VW pick-up, lågmilare, med mycket nya blanka delar och alu på motorn,
helt nytt ormbo med 3 bultat fäste i mitten, rakt ut bakåt, med rejäl ljuddämpare (minns inte om den är enkel eller dubbel, dvs med en korv ut åt båda sidorna) samt en extra kort stingpipa (tratt) för busåkning och fejkracing.
Justa balanserade och breddade 15” fälgar fram och bak - 5-bultat med stora cirkeln.
Bak uppåt 45 cm breda (breddade både utåt och inåt). Fram + 10 cm bara utåt), jobbet gjort av Skullman Racing. Utan däck.
Maxbreddade (+10-12 cm) vita glasfiber-skärmar bak,Vanliga obreddade framskärmar av plåt.
Stolar fram från sent 70-tal i tyg, med hög rygg (nackstödet i ett), Baksäte original 60-tal.
2 fina och kompletta extra dörrar från 1959-60 - ej sänkta, gröna.
Plus massor av annat smått och gott ...

Projektet står idag utan skärmar på 4 smala (bygg-)hjul och trummor med fyrbult, lilla cirkeln. Går att rulla. Motorn är inte monterad. Korrostabilgrå kaross. Ingen rost.

4 st Renoverade bromstrummor 5 bult med stora cirkeln följer med, + 2 st 16 tums (obreddade) 5 bult Kaiserfälgar. Kofångare, tankar mm mm.

Jag vill ha ganska bra betalt för fordonen.
Tänker mig 23.000 SEK för Katarina’s 61:a och 27.000 SEK för projektet, eftersom det är helt unikt. Inget "sista priset" eller några skambud! Vi har inte bråttom med att sälja.

Bägge fordonen finns utanför Enköping just nu. Måste fraktas därifrån på släp.

Kontakta oss via;
telefon: 076-589 50 50

4 augusti
Denna site använder cookies för att leverera en bättre användarupplevelse till Dig som besökare.
Genom att använda siten samtycker ni till användandet av dessa. Läs mer om hur vi skyddar Din integritet genom användandet av våra sidor. Jag förstår, stäng denna information